Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Zo studeer je geeft je informatie over studeren en biedt je een samenhangend stappenplan om de eerste fase van je studie succesvoller te doorlopen. Iedere stap begint met een inleiding, waarna je via zogenaamde activiteiten aan het werk wordt gezet.Waarom kiezen voor Zo studeer je?helpt je om je studie succesvol te doorlopen;het duidelijke stappenplan geeft aan wat je moet doen;op de website staan handige tools voor bijvoorbeeld planningen maken.Dit boek is geschreven voor alle eerstejaars hbo-studenten om een goede start met je studie te maken. Je kunt er zelf mee aan de slag door de stappen te doorlopen en de activiteiten uit te voeren. Je kunt er ook tijdens de lessen met je docent aan werken. De uitwerkingen van de opdrachten kun je toevoegen aan je portfolio.Met Zo studeer je maakt je in acht stappen een goede start met je studie: Stap 1: begin je studie, Stap 2: verken je opleiding, Stap 3: verken je toekomstige beroep, Stap 4: studeer, Stap 5: werk samen, Stap 6: plan en organiseer, Stap 7: bereid je toetsen voor en Stap 8: verken het studentenleven.Je hebt van dit boek de tweede editie nodig omdat daar nieuwe onderwerpen aan toe zijn gevoegd, zoals talentontwikkeling, samenwerken in multiculturele studiegroepen, hulpmethode rapporten schrijven, minicursus MS Word, bronnenonderzoek doen, en tussentijds stoppen met de studie of switchen van opleiding. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.Online ondersteuningOp www.zostudeerje.noordhoff vind je handige checklists, modellen voor studieplanning, een minicursus MS Word en MS Project en links naar nuttige websites.
Choose an application
Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie ‘Jezelf kennen’ welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie ‘Het nut zien’ inzetten.Pieternel Dijkstra behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.
Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- leren leren --- Leren leren --- Leerstrategieën --- Metacognitie --- Leren --- cognitieve vaardigheden --- Motivatie --- Studievaardigheden --- 474.21 --- #PBIB:+110.10 --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- didactische werkvormen --- didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsstrategie --- KHCA
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Dit is geen klassiek boek over studiemethode, -planning of -techniek. Het is een boek als een riem onder het hart voor studenten die niet meteen slaagden in het hoger onderwijs, daar misschien een opdoffer van kregen en weer recht willen komen, om zo de draad weer op te pikken en wel te slagen. De adviezen zijn verwoord in korte hoofdstukjes, overzichtelijk en to the point. Soms zijn de studieadviezen verrassend, altijd zijn ze doordesemd van gezond verstand. De auteur schreef het boek op grond van zijn jarenlange ervaring.
studiekeuze --- studentenbegeleiding --- studie- en beroepsoriëntering --- Higher education --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- 489.5 --- 37.091.26 --- studieadvies --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- #KVHB:Studiekeuze --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Beoordelen en controleren van de voortgang van de studie Testen van prestaties --- 371.21
Choose an application
Hoe leren kinderen en jongeren? En hoe kunnen leraren zorgen voor krachtige onderwijsleeromgevingen, die leerlingen en studenten zo optimaal en efficiënt mogelijk tot leren brengen?Experts uit verschillende lerarenopleidingen gingen na of en hoe de cognitieve neurowetenschappen een antwoord kunnen geven op deze vragen. Zij konden daarvoor rekenen op de inbreng van enkele cognitieve neurowetenschappersen lieten zich inspireren door de inzichten uit de wetenschappelijke literatuur. Tegelijk peilden ze naar verwachtingen en vragen die leven in de onderwijspraktijk.Krachtig leren ontkracht enkele hardnekkige neuromythes, maar geeft ook een kader om neurowetenschappelijke onderzoeksresultaten te begrijpen, waardoor ze betekenisvol worden voor het onderwijs. Zo wordt dit boek een handig instrument voor leraren om neurowetenschappelijke literatuur te lezen en te interpreteren.Onderwijspractici vinden in dit boek ook nieuwe handvatten voor de uitbouw van een krachtige leeromgeving, aansluitend bij de uitdagingen waarmee leraren dagelijks te maken krijgen in de onderwijspraktijk. De auteurs richten zich daarbij op drie kenmerken van effectief leren volgens de sociaal-constructivistische visie: zelfregulerend leren, leren op maat (differentiatie) en (inter)actief leren. Het boek sluit af met vragen, waarmee de lezer aan de slag kan om ander neurowetenschappelijk onderzoek te beoordelen op zijn waarde.Hoe leren kinderen en jongeren? En hoe kunnen leraren zorgen voor krachtige onderwijsleeromgevingen, die leerlingen en studenten zo optimaal en efficiënt mogelijk tot leren brengen?Experts uit verschillende lerarenopleidingen gingen na of en hoe de cognitieve neurowetenschappen een antwoord kunnen geven op deze vragen. Zij konden daarvoor rekenen op de inbreng van enkele cognitieve neurowetenschappersen lieten zich inspireren door de inzichten uit de wetenschappelijke literatuur. Tegelijk peilden ze naar verwachtingen en vragen die leven in de onderwijspraktijk.Krachtig leren ontkracht enkele hardnekkige neuromythes, maar geeft ook een kader om neurowetenschappelijke onderzoeksresultaten te begrijpen, waardoor ze betekenisvol worden voor het onderwijs. Zo wordt dit boek een handig instrument voor leraren om neurowetenschappelijke literatuur te lezen en te interpreteren.Onderwijspractici vinden in dit boek ook nieuwe handvatten voor de uitbouw van een krachtige leeromgeving, aansluitend bij de uitdagingen waarmee leraren dagelijks te maken krijgen in de onderwijspraktijk. De auteurs richten zich daarbij op drie kenmerken van effectief leren volgens de sociaal-constructivistische visie: zelfregulerend leren, leren op maat (differentiatie) en (inter)actief leren. Het boek sluit af met vragen, waarmee de lezer aan de slag kan om ander neurowetenschappelijk onderzoek te beoordelen op zijn waarde.
Studievaardigheden. --- leren leren --- Didactics --- actief leren --- onderwijspraktijk --- Research on teaching --- didactiek --- cognitieve wetenschappen --- 720 Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Leren --- 450.8 --- hersenen --- Didactiek --- Leren leren --- Actief leren --- zelfregulatie --- methodiek van het studeren --- brein --- leren --- #PBIB:+110.10 --- onderwijs --- #KVHB:Cognitieve psychologie --- #KVHB:Neuropsychologie --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Didactiek --- formation --- enseignement --- Methodiek van het studeren --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- opleiding --- Teaching methods --- Education --- Research --- Methodology --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- leeromgevingen --- Krachtige leeromgeving --- Neurologie --- Verpleegkunde
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|